Educational Yoga for the YOLO (You Only Live Once) Generation

Educational Yoga for the YOLO (You Only Live Once) Generation

Projekt Educational Yoga for the YOLO (You Only Live Once) Generation / Edukacijska yoga za YOLO (Jednom se živi ) generaciju implementira se u našoj školi kao dio Erasmus + programa: Suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse, Strateška partnerstva škola . Ukupno trajanje projekta je 12 mjeseci, od 5.rujna 2017. godine do 5. rujna 2018. godine. Cilj projekta je donijeti alternativni način pristupa učenicima (pogotovo deprivilegiranim učenicima poput izbjeglica) uvođenjem svjesnosti u proces učenja te elemenata obrazovne joge.

Projekt koordinira škola 1st Primary School of Rafina iz Grčke (Rafina), a partneri su OŠ Tituša Brezovačkog (Zagreb), škola 4th Primary School of Rafina iz Grčke (Rafina), Maria Regina College SPB Primary iz Malte (St Paul’s Bay) i škola Gerenkoy Ilkokulu iz Turske (Foca).

Školski koordinator projekta je školska pedagoginja Maja Sokač, a suradnica i dio tima učiteljica Katarina Đorić.

Europa i svijet se mijenjaju toliko brzo da deprivilegirana djeca, zapostavljena
iz raznih razloga, od rizičnih obitelji do siromaštva, često ne uspijevaju uhvatiti korak s vremenom i prilagoditi se, što rezultira njihovom niskom obrazovnom izvedbom. Ti učenici su
ranjive skupine u pogledu ranog napuštanja školovanja.

Još jedna važna zajednička potreba škola partnera konzorcija YOYO i škola diljem Europe je potreba da nauče kvalitetno prihvatiti i uključiti u obrazovni sustav djecu masovnog izbjegličkog vala.
Potreba škola je znati se nositi s traumom izbjegličke djece koju je rat, istrebljenje, dugo i teško putovanje daleko od doma kroz Tursku do Europe, gubitak voljene osobe i sl. prouzročilo. Škole partneri će razviti i širiti dobru pedagošku praksu za rješavanje ovakve situacije.

Projekt nastoji pružiti podršku nastavnicima za integraciju obrazovne joge i razvijanje svjesnosti u učionici izradom priručnika. Također nastoji promicati mentalno zdravlje i toleranciju nastavnika, učenika i (idealno) njihovih obitelji. Projektom se nastoji nadopuniti nastavne planove i programe s ciljevima učenja o svjesnosti i razumijevanju sebe, drugih i različitih te svijeta koji se mijenja nasilno kao i razvijanjem vještina važnih za život koji će omogućiti učenicima da rastu sretno, zdravo i svjesno.

Projektom je predviđena samo mobilnost nastavnika, a učenici će sudjelovati na način da će se izrađene nastavne jedinice (5) od strane nastavnica provesti u svrhu testiranja kvalitete i evaluaciju. Sudjeluju učenici razredne nastave (do 15) i njihovi roditelji (ukoliko žele).
Projekt će ponuditi priručnik koji će kompilirati dobru praksu / pristupe razvijene i implementirane u školama partnerima tijekom 1.
faze provedbe. Priručnik će također predložiti metodologiju za utjelovljenje Svjesnosti u školski kurikulum i aktivnosti obrazovne joge (izvannastavne aktivnosti-npr. dramska skupina, radionice na satu razrednika-npr. kontrola ljutnje).

Konkretnije, „Priručnik za dobru praksu“ uključit će scenarije i planove nastavnih jedinica poput:

  • Svjesno disanje (svijest i kontrola disanja su temeljne prakse za svjesno razmišljanje i temelj svakog aktivnog vježbanja)
  • Dijelovi tijela (radi se o jednostavnoj i strukturiranoj praksi usmjerene svjesnosti na dijelove našeg tijela; ova tehnika može biti temeljni mehanizam za susret s intenzivnim emocijama i pomaže svjesnosti disanja)
  • Svjesno hodanje (svjesnost tijela kada je tijelo u pokretu; pomaže poboljšanju aktivnosti ako je netko umoran ili nervozan te nakon dugog razdoblja rada tijekom kojeg osoba
    sjedi) i
  • kratke joga vježbe razgibavanja primjerene djeci koja ne prakticiraju jogu (npr. vježba mačka, leptir i sl.)

Vijesti

Drugačija lekcija “Voće i povrće”
Radionica “Moj razred u životinjskom svijetu”