Dodana vrijednost dodatne nastave LK

Dodana vrijednost dodatne nastave LK

Dodana vrijednost dodatne nastave LK ili rad s darovitim učenicima u stvaranju vizualne prepoznatljivosti događaja  i ugođaja (atmosfere) u prostoru škole.

Kroz dodatnu nastavu LK  u proteklih petnaest godina učinjeno je više scenografija velikog formata (320 cm x 280 cm), koje su uvijek dvokrilne (zbog prostornih zadanosti). Prve takve bile su kulise školskog projekta Zagreb iz 2006. godine. Slijedile su ih razne božićne scenografije kasnijih likovnih skupina 5. –  8. razreda (dio njih  prije formiranja projektne platforme Umjetnost kao avantura šk. god. 2012./2013., ali ne sve).

Tematske kulise Zagreb, učenica Petra Š. i drugi polaznici INA  LK 2006.

 

Dva kompleta velikih i dvodijelnih božićnh kulisa i jedna kiparska kombinacija (prema “Betlehemu” iz Komiže)

Rekompozicija kulise (2023.) i drugi postavi i čestitke (na poveznici)

Te scenografije su redovito imale raznolika likovno-jezična opredjeljenja jednako kao što su ih poslije imali i plakati (projektne platforme) čija je isključiva okosnica bila likovna umjetnost. Plakati su bili manjih dimenzija od kulisa. (Opisani su u objavi …Umjetnost kao avantura.) Uz božićne, još su značajnije scenografije završnih školskih priredaba, jer stvaraju priliku za nove kreativne mogućnosti (darovitih) učenika. Opstanak većeg broja ovih velikih radova (sve do danas) omogućilo je donedavno postojanje  likovnog kabineta i činjenica da su neki od njih trajno izloženi (neki i stalno obnavljani) u školskom prostoru, npr. kulise  tematske, završne priredbe “Zagreb”.

Autorice/ri  scenografija  (grupnih radova) nakon Petre Š., su bili brojni daroviti učenici: Marija V., Dorotea R., Franciska G., Viktor P., Tin K., Moreno G., Anamarija  K., Martina N., Hana P., Barbara K., Dora T., Ana M., Lucija P., Natalie K., Franka Š., Ema R., Lana B., Tea S., Klara T., Luka P., Luka K., Ania A,, Lara V., Ema P., Anja Š., Marija P., Marta J., Lana R., Dorian Z., Sven M. i drugi.

Kulise završne priredbe (pred početak priredbe)  u atriju škole 2019.

 

Likovno-jezično (Kontrast toplo-hladno, komplementarni kontrast) i tematsko (Isusovo rođenje)  bio je  zimušnji (samo formatom mali) doprinos Zare D., Lorene K., Tonke B., Jane J., Lucije M., Kiare M. K., Nikole B.  online  Božićnoj priredbi škole (zajedno s fotografijama starih, velikih božićnih kulisa, koje su bile vizualni kostur te online priredbe).

Jedan od  projekata (Umjetnost kao avantura skupina) s težištem u suvremenoj umjetnosti je također trajno postavljen u  školskom prostoru.

Učenička skulptura, plošnih marioneta – planirana (GIK_om – 5.  2019.) da jednom bude instalacija od devedesetak marioneta (nastalih već krajem 2019. godine u petim razredima škole i promotivnom testiranju metodičkih preporuka D. Antolović – Oblikovanje kazališne lutke plošno istanjenom masom) na čekanju je sve do svoje  prve moguće (postpandemijske) prezentacije za nekih budućih Otvorenih vrata škole.

Ipak, učenice Mona  Ž. i Tea K., autorice  dviju marioneta s lijeve strane prethodne fotografije (s kazališnim lutkama na roleti) već su u travnju 2021. bile u prilici primjeniti i izložiti to svoje likovno iskustvo povezivanja visećih plošnih segmenata kroz ideju povezivanja kišobran-kapi na njihovom zemljopisnom uratku, – plakatu projekta Dana voda (desno). Fotografija tog “kišno-ritmičnog” rada (u njegovom vizualnom materijalu na virtualnoj školskoj Oglasnoj ploči neimenovanih mu autorica)  pokazuje inventivnost u vezivanju kapi male instalacije-plakata spomenutog tandema, te je ovdje  posuđena iz  šk. Zbirke medija u svrhu pohvale dječje darovitosti, ali i ilustriranja ove u školi rado primjenjivane vizualne kompetencije  GIK_a – 5 LK (autorice D.A.).

Plakatored za drvored je stari projekt L.G. i 8. d raz. (više na poveznici ovdje),  čiji je zadnji promocijski plakat (njegov zaštitnii znak)  još jedan vrlo poznat detalj školskih prostora.. Spajao je gradivo urbanizma 8. razreda  s  učeničkim  “građanskim”  interesom  u praksi  potencijalno moguće realizacije optimističnijeg, zdravijeg  i oku ugodnijeg okoliša u naselju, uz školu, tik – nasuprot aleje komercijalnih jumbo plakata. Projekt je to, koji je bio na korak do ostvarenja formiranja drvoreda na tom mjestu (i rana ideja forestacije u školi, još 2017.)

Špansko još jednom, u Tonkinoj strip priči. I na web stranici OŠ M. Gupca, bez imena autorice.

 

Likovno-jezično (Odnos slike i teksta) i tematsko (skulptura iz lokalnog javnog prostora) bili su zadana  okosnica strip scenarija LIK-a 2019./2020. Stripovi Lare R. i Tonke K., čiji kadrovi su i na web naslovnici ove zagrebačke škole, organizatora županijskog natjecanja Likovne kulture 2020.

Učenička skulptura velikog formata  /Laura P., Petra V., Dorotea K., Ema J…/  detalj je s plakata izložbe kiparstva 2019. Izlagana je i  u Galeriji Idealni grad, Gajnice na Metodičkoj izložbi Likovne kulture škola ZAPAD, 2019., osim na zadnjim otvorenim vratima škole u likovnom kabinetu 2019.

  .                                              Mala monokromatski  kolorirana skulptura, Otvorena vrata 2019.

Mali detalj (detalja) s jedne prezentacije projekta “Plakatored…”
                                                                                                                               
  Detalj oblika s učeničkog rada (u digit. obradi pri oblikovanju pozivnice za Dan škole 2017.)   i jedan od brojnih plakata za  Školsku humanitarnu priredbu (Tara Đ. i Laura M.)