Škola bez mobitela

Škola bez mobitela

Dana 8. siječnja donesena je odluka o zabrani korištenja mobitela tijekom boravka u školi, to znači na odmorima i za vrijeme nastave.  Ova je odluka donesena kako bi učenici više razgovarali sa svojim prijateljima i kako bi se smanjilo vrijeme provedeno na mobitelima te mogućnost razvijanja ovisnosti.

Većina učenika naše škole provodi puno vremena na mobitelu što može izazvati ovisnost. Međutim, ta se ovisnost djelomično kontrolira zabranom upotrebe mobitela u školi. Ta zabrana je zapravo bila odlična ideja, zato što sada većina učenika umjesto provođenja vremena na mobitelima provodi vrijeme razgovarajući s drugim učenicima pri čemu se stvaraju nova prijateljstva. 

Također, obaveze u školi lakše se i učinkovitije ispunjavaju upravo zbog zabrane korištenja mobitela jer sada više nema zapreka. Učenici su svjesniji važnosti učenja te im je koncentracija usmjerena na nastavu kada su u školi. Odmori se više ne koriste za igranje igrica i surfanje, nego za druženje i pokoje pisanje zadaće. Svakako je preporučeno da se zadaće ne pišu za vrijeme odmora već kod kuće, ali ovo je dobra prilika za pisanje zadaće.

U našoj su se školi mobiteli zloupotrebljavali tako što su ih neki učenici koristili kako bi bez dopuštenja slikali i snimali druge učenike i profesore što je protuzakonito. To može prerasti u vršnjačko zlostavljanje na internetu, odnosno tzv. ,,cyberbullying”, koji postaje sve veći i veći problem. Zabrana upotreba mobitela u školi to, naravno, ne može u potpunosti spriječiti, ali njom se prestaju slikati i snimati učenici. Te slike i snimke su obično bile materijal za zlostavljanje, tako da se ovom zabranom svakako smanjio ,,cyberbullying”. 

Ukoliko neki učenici ne poštuju ovo pravilo, oduzet će im se mobitel i roditelj, skrbnik ili član obitelji koji je punoljetan trebat će doći u školi i preuzeti mobitel. Preporučeno je da se pravilo poštuje kako roditelji, skrbnici ili rodbina ne bi morali odlaziti s posla ranije kako bi dolazili u školi i uzimali mobitel zbog neposlušnosti djeteta. Također, nepoštivanjem ovog pravila u školi, učenicima bi vjerojatno mobitel bio zabranjen i kod kuće, tako da je bolje poštovati zabranu mobitela u školi nego poštovati zabranu mobitela u potpunosti.

Za one učenike koje su manje socijalni, a ne znaju što bi radili bez mobitela, naša škola nudi mnogo mogućnosti. Učenici vrijeme mogu provoditi u knjižnici i ,,Erasmus” kutku. Svakako znajte da u našoj školi niste usamljeni, da postoje razne aktivnosti na kojima se mogu steći novi prijatelji. U slučaju da prolazite kroz bilo kakvu vrstu zlostavljanja, putem interneta ili unutar škole, obavezno se obratite svojemu razredniku, profesoru ili psihologici. Ne postoji problem koji se ne može riješiti.

Sve u svemu, zabrana mobitela u našoj školi vrlo je korisna zato što učenici više komuniciraju, smanjilo se zlostavljanje na internetu i pojačala se svijest o važnosti pisanja zadaća. Ovo pravilo bi se trebalo uvesti i u ostalim školama u Zagrebu. 

Molimo da svi učenici naše škole ispoštuju ovu zabranu.

Tara Kosec, 8.e